Sunday, April 15, 2007

Gjenbruk / Re-use

Disse genserene var blitt for små og hadde fått noen flekker her og der. Derfor bestemte jeg meg for å prøve å lage noe nytt av dem.

These sweaters is out grown and has some spots here and there. So I decided to try to make something new out of them.


Var er vel mer perfekt enn en rosa veske til Eirin?? Hun ble fornøyd hun, og da er jeg fornøyd :) Er godt å ha barn som ikke bryr seg om skeive sømmer osv. Må vel bare innrømme at selv om jeg begynner å få mer dreisen på symaskina, så kommer vi nok aldri til å bli bestevenner... Jeg har ikke tålmodighet og er ikke nøyaktig nok. Gidder ikke måle alle veier før jeg klipper ;) Så det blir nok bare til hjemmebruk jeg kommer til å sy.

What's more perfect then a pink bag for Eirin?? She got happy, and then I'm happy :) It's good to have kids that doesn't care about crooked seams. I just have to admit that even if I'm getting the hang of it, the sewing machine and I will never get best friends... I don't have enough patience and aren't accurate enough. I don't bother to measure all ways before I cut ;) So I'll just be sewing for us at home.



Dette ble en pose som Endre kan ha små bilene sine i. Traktorer er det store nå :)

This became a bag which Endre can have his little cars in. Tractors are the big thing now :)

Den strikka sjørøver genseren ble til ei pute. Erlend ble storfornøyd og har den med seg i senga nå. "Mamma, den e så go og mjuk!" sa han da jeg var ferdig med den. Da var det verdt svettinga ved symaskina :)

The knitted pirat sweater turned out to be a pillow. Erlend became satisfied and are sleeping on it in the bed now. "Mummy, it's so good and soft!" he said when I was done with it. Then it was worth all the sweat by the sewing machine :)

5 comments:

  1. Så genialt!! Du er flink som brukar kler som borna har vokse utav til å lage andre nyttige ting..veska, posen og puta blei supersøte!!

    ReplyDelete
  2. More wonderful ideas! I'm no good with my sewing machine either. I use it, but I prefer my knitting needles!

    ReplyDelete
  3. Wonderful use of the sweaters and the pullover! Who cares about straight seems? ;o) Not the kids anyway.

    ReplyDelete
  4. lovely work you've done with those sweaters!!! good way to recycle.
    greetings.

    ReplyDelete
  5. Takk for besøk og kommentar på bloggen min
    Så lurt og lage om gensere til vesker, kjempeflotte ble de også!
    Håper du har hatt en fin helg!
    tintin

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥