Friday, December 7, 2007

7.Desember

Lua til Erlend er ferdig :) Den er hekla i rester med krok 3,5 mm, tror det turkise garnet er fra europris... Inspirasjon fikk jeg fra monster lua til Bea ;)

Erlend's hat is done :) I've crochet it in leftovers with hook 3,5 mm. I got my inspiration from Bea's monster hat ;)


Jeg ba Erlend tegne noen monstere til meg ;) Jeg fallt for det fire øynede romvesenet :)

I asked Erlend to draw me some monsters ;) I felt for the four eyed ailien :)


Og så broderte jeg det på lua.

And then I sew it on the hat.

Gjorde noen små endringer for at det ikke skulle bli så knotete...

I made some little changes...

Også Eirins lue er ferdig :) Skikkelig sukkersøt!
Mønster: Sommerfugl lue
Garn: 50 g hvit og 50 g rosa Tuva
Pinner: 3,5 mm

Eiri's hat is done too :) A really sweet hat!
Pattern: Butterfly hat
Yarn: Tuva
Needles: 3,5 mm


Jeg så disse vottene først på Ravelry - og måtte bare strikke dem! Syns Ravelry er genialt jeg. Man finner så mye fint og får så mye inspirasjon. Ved å søke på f.eks votter, dukker det opp mønstre som en kanskje bare ved slump hadde kommet over ellers!

I saw these mittens first at Ravelry - and just had to knit them! I think Ravelry is genius. You fins so much great to knit/crochet and all the inspiration. Just be i.e searching for mittens, it pops up patterns that you might by luck would have found otherwise!

5 comments:

  1. The monster hat is wonderful! It's so personal, and I love his monster!!! I once made a Quilt after a drawing from my daughter. It's a wall hanging in my computer room. The Butterfly hat is so cute too, and I agree, ravelry gives you so many ideas! Whenever I'm looking for a particular pattern, I used to google it, but now I more and more look it up at ravelry. :o)

    ReplyDelete
  2. Hua vart stilig! Han har nok meir peiling på skumle monster enn det eg har, ser eg.. ;)
    Sommerfuglhua er så fiiin, har sett på den eg òg, men er ikkje komt lenger enn det..

    Ps: du har sett at monsterhueoppskifta ligg ute på norsk òg? Eg burde kanskje linke betre *gruble*

    ReplyDelete
  3. i LOVE how you stitched his little drawing on his hat!!! so sweet!

    love the butterfly too......also sweet.

    and that mitten pattern is one of my favorites. i really MUST make one!

    ReplyDelete
  4. What cute hats! I love the monster. My daughter would have loved to have had a pink butterfly hat when she was little. The gloves are beautiful. I think I'll drop by Ravelry and pick up a pattern for me! I agree--Ravelry is great!

    ReplyDelete
  5. Oh I love both hats. What a cute monster. The pink hat is just beautiful. You are such a great knitter.

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥