Saturday, February 16, 2008

Loom

Kids loom

Etter å ha sett mange flinke vevere rundt omkring - Lolly og Lillefix for å nevne noen, har jeg utrolig lyst til å lære meg denne kunsten!

After seeing a lot of great weavers around - Lolly and Lillefix to mention a few, I really want to learn this art!

Kids loom

Jeg er så heldig at jeg har fått to vever :) En liten vev har jeg stående hos mamma og en større mattevev står hos mormor. Jeg må bare rydde meg plass til dem... Inntil da får jeg bare se på at Eirin vever på lekeveven sin ;)

I'm so lucky that I have received two looms :) A small one is standing at my mum and a larger one to weave floor mats on stands at my grandmother. I just have to make room for them... Until then I just have to watch when Eirin weave at her play loom ;)



4 comments:

  1. I want to have a go at weaving someday. I am pretty sure I will like it! It involves yarn after all! Have a great weekend!

    ReplyDelete
  2. how exciting!! you will have lots of fun :)

    ReplyDelete
  3. Å, så morro dette så ut, da!
    Jeg gikk på vevskole da jeg var 17 år, kjempemorro, men jeg har glem veldig mye. Vi har små grindvever på jobben, og da jeg var på kurs i Oslo denne uka her, kunne jeg lære meg flere metoder, men jeg valgte strikemetoder, for det er det som interresserer meg mest for tiden. veving får komme etterhvert....
    Vottene til Endre ble kjempefine, altså. De er gøy når en enkel tekn- ikk ser vanskelig ut.
    Ha en fortsatt fin lørdag!

    ReplyDelete
  4. We lived in New Mexico for a while when I was a child, and I remember being so interested in how the Navaho Indian women would weave on their big looms. It still seems very intriguing to me. Sounds like you're going to have fun with another wonderful hobby.

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥