Sunday, June 8, 2008

Socks x 4

swirl1

Med sol og varme er det ikke så veldig godt å sitte å strikke med ull. Hendene blir svette, men er man nå engang en ihuga strikker så er det utrolig hva en tåler, ikke sant? ;) Så jeg har dratt frem en ufo fra oktober i fjor... Var kun litt på sokk nr to som gjensto, så det gikk fort.

With sun and heat there is not so very comfy to knit with wool. The hands get sweaty, but if one is a eager knitter there is a lot we can bear, right? ;) So I grabbed a ufo from october last year... I only had the second sock left, so it was a fast knit.

swirl2

Mønster: Swirl socks.
Garn: 150 g Viking Sportsragg.
Pinner: 3 mm

Pattern: Swirl socks.
Yarn: 150 g Viking sportsragg.
Needles: 3 mm

s5

Sokker er jo det ultimate prosjektet å strikke på. Det er enkelt å ta med seg og for meg som strikker ute mens ungene leker, er det fint å kunne strikke på noe som jeg ikke trenger å være redd for skal bli tilgriset med sand, solkrem og saft... Sokker er sokker - de skal på bena etterhvert å bli skitne alikevel, så for meg gjør det ingenting om de ikke er gullene rene når de kommer av pinnene ;) Så disse to parene har vært med meg ut hele våren og har blitt ferdige den siste uka. De blå er samboerns og de røde er mine.

Socks are the ultimate project to knit on. It's portable, and for me knitting outside while the kids are playing, I like to knit on something that I don't have to worry about getting dirty with sand, suncream or soda.... socks are socks - after all they'll get on my feet when they gets off the needles ;) So these two pairs has been with me outside all spring and got off the needles during this week. The blue is hubby's and the red are mine.

s6

Mønster: Etter eget hode. Begge har 60m. De blå er strikka 3r, 2vr, mens de røde har en liten vrangbord med 1 vridd rett, 1 vr. Begge har short row hæl.
Garn: 150 g nr 962 (rød) og 150 g nr 960 (blå) ONline supersocke.
Pinner: 3 mm

Pattern: After my own head. Both has 60 st. The blue on in k3, p2 and the red has a short rib with 1 twisted k and 1p. Both has a short row heel.
Yarn: 150 g #962 (red) and 150 g 960 (blue) ONlone supersocke.
Needles: 3 mm


s1

Disse har jeg ikke strikka på ute da de er en gave. Så da tar jeg ikke sjansen på å skitne de til ;)

These have I not knitted on outside since they are a gift. I don't take the chanse on getting them dirty :)

s2

Mønster: Little shell socks.
Garn: 150 g Opal Petticoat nr 1295
Pinner: 2,5 mm

Pattern: Little shell socks.
Yarn: 150 g Opal Petticoat # 1295
Needles: 2,5 mm

s3

Er en stund siden jeg har strikka en annen hæl en en short row nå. Men denne ble fin. Dette bildet viser fargene bedre enn de over.

It's a while since I knitted another heel than a short row now. But this one got nice. This picture shows the color better than the one above.

s8

Og jeg har ett par nye sokker på pinnene også ;) Disse er i bomull vel og merke!

And I have a new pair on my needles ;) This time in cotton!



knit picks

Og denne lekre hespa med Knit Picks Shimmer vant jeg for en stund siden av Peaceful Knitter :)

And this beautiful skein of Knit Picks Shimmer did I win some time ago from Peaceful Knitter :)

10 comments:

  1. So many lovely socks! I don't get to knit outside a lot. I'm not out that long. The heat is too great, and the dogs are always happy go to inside as well.

    ReplyDelete
  2. Oooh! Love the socks. I still haven't tried them! You are so fast-I can't believe how much you get done!

    ReplyDelete
  3. Så masse lekre sokker du har strikket :)

    ReplyDelete
  4. Such wonderful socks! So many too!

    ReplyDelete
  5. Wow! Some very nice socks! I really like how the first pair turned out.

    ReplyDelete
  6. Der var swirl-sokkene ferdige, ja! De ble flotte! Morsomt mønster, jeg skal strikke mine ferdige nå. Du er er en racer på sokkestrikking ..... mange fine her!

    ReplyDelete
  7. I love the sock yarn you used for the His & Hers socks.
    Glad to see you got the Knit Picks yarn!

    ReplyDelete
  8. Et skikkelig sokke-eldorado. Virkelig flotte sokker, nesten for fine til å bruke i støvvelen iallefall :)

    ReplyDelete
  9. You are knitting up my favorite Nancy Bush sock pattern. I have not knitted it up, yet, but of all the socks in the book, I love those most.

    ReplyDelete
  10. That's some very beautiful sock knitting you've been up to. Your sock drawer must be amazing!

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥