Thursday, March 13, 2008

Riding mittens

Riding mittens

Jeg har strikka ride votter til søstra mi :) Må si jeg ble veldig fornøyd med disse! I utgangspunktet er mønsteret på disse kun pulsvarmere, men jeg delte av for lillefinger og strikka de andre fingrene som på en vanlig vott.

I've knitted riding mittens for my sister :) And I'm very pleased with these! The pattern is made for a pair of fingerless mitts, but I knitted a pinky finger and the rest as a normal mitten.

Riding mittens

Nå bruker ikke jeg å ri, så noen tøyler har jeg ikke... Så en bruker det som er nærmest - reima på kameraveska ;)

I don't ride, so I don't have any bridle... So then one use what's in reach - the strap on the camerabag ;)

Riding mittens

Mønster: Hesteslepp - pulsvanter med hestesko fra boka Strikk til småfolk (Ravelry link)
Garn: 100 g grå Viking bay ull og 50 g koksgrå Mor Aase
Pinner: 3 & 3,5 mm

Pattern: From the book Strikk til småfolk (Ravelry link)
Yarn: 100 g gray Viking baby ull and 50 g dark gray Mor Aase
Needles: 3 & 3,5 mm

15 comments:

  1. That's a very clever design! *^v^*

    ReplyDelete
  2. Those are great! She will love them I'm sure.

    ReplyDelete
  3. Flotte ridevotter!! Ønsker deg en god påske :)

    ReplyDelete
  4. Wow, så kreativt!
    Utrolig flotte ble dem!! :)

    ReplyDelete
  5. You are amazing. I love the horseshoe design. So clever.

    ReplyDelete
  6. De var smarte - har aldri sett sånne!

    ReplyDelete
  7. Søstra di er jammen heldig! :)

    God helg til deg óg!

    ReplyDelete
  8. Knallflotte hestevottar!! dei blir nok søster di kjempeglad for :o) ønsker deg ei fin helg og ei knakande flott påske med masse kos!!

    ReplyDelete
  9. Så stilige ridevotter du har laget. God påske :-)

    ReplyDelete
  10. Hei !!
    Utrolig smarte ridevotter du har laget. Slike hadde ikke jeg da jeg red mye for mange år sia. Kjempekjekt med slike votter !! Fine votter med lekkert mønster til Endre, så har han også fått seg fin genser, tydelig at han er fornøyd ! Ser ut til å trives i snøen barna dine også, blide og fornøyde. Du strikker så mye fint til barna, votter, sokker, gensre ja alt mulig, . Effektiv er du !!!

    ReplyDelete
  11. Smart!
    Min bestemor strikket slike votter til meg og broderen da vi var barn.

    ReplyDelete
  12. Vilka fina grytekluter (grytlappar på svenska) du gjort! Jag lånar gärna mönstret. Tack.

    ReplyDelete
  13. Veldig kult må jeg si!
    Ha en riktig fin påske!

    ReplyDelete
  14. That's very clever! I used to ride and would have loved gloves like that. :o)

    ReplyDelete
  15. What great mittens! I love the horseshoes on the tops.

    I also am in love with the little pink crown in your previous post. I have a niece who would be so proud to wear a crown like that:)

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥