Wednesday, April 23, 2008

A ball of OnLine (150 g )

purple socks

Rekker til mer enn et par sokker ;) Disse er til meg selv.

Is enough for more than socks ;) These are for me.

purple socks2

Mønster: 60 m, 3rett, 2 vr
Garn: OnLine nr 692
Pinner: 3 mm

Pattern: 60 st, k3, p2
Yarn: OnLine # 692
Needles: 3 mm

calorimetry

Da sokkene var ferdige var det ennå ganske mye garn igjen, så jeg strikka meg en calorimetry.

When the socks were done there still was a lot of yarn left. So I knitted myseld a calorimetry.

doll hat

Men det var ennå garn igjen. Nok til både lue og sokker til dukka.

But there was still yarn left. Enogh for both a hat and a pair of socks for the doll.

doll socks

Og jeg har bestemt meg - jeg kommer til å rekke opp jakken min. Har tenkt litt frem og tilbake på om det vil hjelpe å blokke den, men jeg tror ikke det. Ermene vil være for korte alikevel.
Mønsteret til denne er forresten dette. Jakken er nydelig på dem som kler den ;)
Tror jeg skal strikke denne istede.

And I have desided to really frog my jacket. I've thought a bit about blocking it, but I don't think it would help. The sleeves would still be too short. The pattern for the jacket is this by the way. And I think it's beautiful on those who fits it ;)
I'm thinking about knitting this instead.

11 comments:

  1. Love the socks and the myriad other things you knitted with that yarn. Wow, you are fast! You really did a beautiful job on that sweater. Are you going to use the frogged yarn for the wrap sweater? It's a fabulous design, I love it.

    ReplyDelete
  2. I just love when one ball of sock yarn can make so many things!!! :)

    ReplyDelete
  3. Oh My Gosh! You got your money's worth out of that yarn! Love the colorway and all the things it made!

    ReplyDelete
  4. Wow.. litt sånn, nøstet som aldri tok slutt! Kunne sikkert skrive eventyr om den historia her ;)

    Synd at jakka må rekkast opp att.. men når ein ikkje er fornøgd, så er det ikkje så mykje å gjere med det. Rekker opp att rett som det er eg óg, om det er ein trøst..

    Ha ei fortsatt fin veke!

    ReplyDelete
  5. Those doll socks are just precious!!

    ReplyDelete
  6. Wow, that was a lot you could do with one ball of yarn, and it's all lovely too. Too bad about your jacket!

    ReplyDelete
  7. Wow, now that was making full use of a skein of yarn. Too bad about your sweater. I really liked the yoke, but you're smart to frog if you're unhappy. the Drops pattern looks more comfortable. I hate when the armholes of my sweaters don't give me room to move.

    ReplyDelete
  8. I can't believe you got so much out of one ball of yarn! I love the head scarf.....it's just beautiful. :)

    And I like the new sweater you are going to make as well.

    You are ALMOST getting me inspired enough to have my daughter teach me to knit. ALMOST. lol. It might take me looking at JUST A FEW MORE of your lovely creations.

    ReplyDelete
  9. Mmm! What pretty yarn! And I love all the things you've made from it! Your work is lovely!

    ReplyDelete
  10. Det er jo synd å måtte rekke opp, men jeg tror alternativet blir meget bra!
    Det er moro med sånne nøster som "aldri" tar slutt! Du fikk utrolig mye ut av det!

    ReplyDelete
  11. I had no idea that one skein of yarn could go so far. You ended up with quite a few beautiful hand knits for yourself and the doll!

    Bummer about your sweater.

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥