Wednesday, April 16, 2008

My loom

Loom

Ungene og jeg er friske igjen, men ungene har maur i rumpa og er agalause etter å ha vært så lenge inne. Været er ikke på min side idag - vind og snø... Så det frister ikke å være ute. Så da ble det til at ungene hjalp meg å rydde på hobby rommet mitt. Så nå har jeg endelig fått plass til veven min :) Så nå er det bare tid og ro som mangler for at jeg skal lære meg å veve...

The kids and I are well again, but the kids have "ants in their pants" and can't sit still after being in for so long. The weather is not on my side today - wind and snow... So it doesn't tempt to go outside. So the kids had to help me tidy up in my craft room. And finally I have got space for my loom :) Now I just need the time and peace to learn how to weave...

Loom "stuff"

Det fulgte med en pose med forskjellig veve utstyr. Noe ligger ennå i innpakninga. Aner ikke hva alt er for noe, så jeg må nok sette meg og lese i Den store vevboken en dag ;)

There was a bag with different loom "stuff". Some is still in the original packing. I have no clue what all these things are, so I have to sit down and read in The big book of weaving someday ;)

A little gnome

Da jeg rydda, dukka det opp en del glemte ting. For en del år siden malte jeg en del. Må vel bare inrømme med en gang at jeg kan ikke tegne, så disse tingene er malt med hjelp av diverse bøker. Dette brettet er malt for 6 år siden - var enklere å finne tid til slikt når man bare hadde en unge ;)

When I was decluttering, some forgotten things showed up. I used to paint several years ago. And I just have to say that I can't draw on my own, so these things have been painted with help from various books. I painted this tray 6 years ago - was a lot easier to find time for such when I only had one kid ;)

Seagulls

Flere bilder her, her og her :)

More pictures here, here, and here :)

My knitting needles

Man må jo bare bli i godt humør når man henter seg nye strikkepinner!

You just have to be happy looking for new needles!

Plates that need some paint

Og jeg har funnet frem disse to - og jeg skal finne tid til å male på dem og! Så Cormz, det kommer ;)

And I've found these two - and I shall find time to paint them too! So Cormz, it's coming ;)

My jacket

Jeg har endelig fått ermene inn sammen med bolen på jakken min! Så nå må jeg vel klare å få den ferdig før det blir for varmt å bruke den.

I've finally put the sleeves together with the body on my jacket! So now I have to get it off the eedles before it gets to hot for wearing it.

7 comments:

  1. Oh that loom is gorgeous! You'll definitely have to post pictures of what you weave with it!

    I love the handpainted items, too, especially the one with the knitting needles. ;)

    ReplyDelete
  2. Woohoo! The loom looks great! Hope to see some weaving soon.
    Painting is fun too, I did some as well, always made me happy doing it.

    ReplyDelete
  3. Can't wait to see what comes off your loom! :)

    ReplyDelete
  4. Congrats on your new loom. You are a very talented painter! Those are very cute!

    ReplyDelete
  5. My gosh you are talented. Painting, knitting & looms ... oh my! I'll be anxiously anticipating your first loom project.

    ReplyDelete
  6. Hi :) And thank You for the visiting my blog & kind words :)
    Like Your painted things :) , I´ve painted the buttons...it´s fun :)
    Happy Hobby-day to you too :)

    ReplyDelete
  7. Wow Hege! You're very talented. How wonderful to have a craft room-my stuff is just stacked up all over the house. Very exciting that you got the loom set up in your room. I can't wait to see what you weave!

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥