Monday, January 19, 2009

Fishermans hat

fishermans hat

After seeing Unsepus' "stygg lue" (ugly hat), I had to knit one for Endre. And as you can see he loves it. He wanted to wear it yesterday when we went outside to play, but the earsflaps didn't cover his ears very good since they just hang loose. So I had to crochet a ribbon in eash so I could tie it under his chin ;)

fishermans hat

And the hat really covers both cheeks and neck very good. Nearly no needs for neckwarmer.
And I've finally used one more book from my shelfs ;)

fishermans hat3

Pattern: Maltese fisherman's hat by Elizabeth Zimmerman.
Yarn: 100 g Viking of Norway Sportsragg # 583
Needles: 3,5 mm
Modifications: I have knitted with finer yarn and smaller needles than in the pattern. So to make it fit Endre, I simply multiply stitches and round by two ;)



dishcloths

And I have knitted some dishcloths. The two to the left is my own design, but the other two to the right is the DW Darrel Waltrip Dishcloth (free pattern).

15 comments:

  1. Hi, thanks so much for visiting Heart Felt and leaving your lovely commnent. What an adorable little boy, such a beautiful smile! He loves his hat...xxx

    ReplyDelete
  2. Flott fasong på lua.
    Jeg har også boka, men har bare brukt den til vottene. Må visst lage denne lua også, ja.

    ReplyDelete
  3. Den hua såg veldig god ut og strikka kjøkkenkluar er heilt nødvendig å ha.Den første eg strikka var berre ei prøve men no brukar eg ikkje anna .

    ReplyDelete
  4. I love the hat! He looks absolutely adorable in it.

    ReplyDelete
  5. Råkul lue som passet perfekt!!
    Jeg laget en maken for et par år siden, og den ble IKKE så bra... Den er ikke blogget, og kommer heller ikke til å bli det....
    Ha ei fin uke:)

    ReplyDelete
  6. Så fin hua vart! Den passa jo heilt perfekt :) Eg prøvde meg på den eg óg, etter Unsepus sine forklaringar, men den vart for liten.. må nok til å forandre på maskeantallet, eg óg :D

    ReplyDelete
  7. Den fikk jo perfekt passform med knyttebånd, det var lurt! Kjekt når man finner gode luer til ungene, det er neimen ikke alt som fungerer særlig bra i bruk.

    Fine kluter hadde du jo også laget, kjekt med slike små fargeklatter på kjøkkenet.

    ReplyDelete
  8. Looks great! That's a clever pattern, keeps the neck warm.

    ReplyDelete
  9. Den ble virkelig fin - jeg har ikke tenkt på Fisherman's Hat som barnelue, med snor - det var lurt!

    ReplyDelete
  10. Endre is too cute and so is the hat!

    ReplyDelete
  11. Det ser ut som om det er perfekt passform på lua :)

    ReplyDelete
  12. Lovely hat, and your boy has a gorgeous smile!

    ReplyDelete
  13. Så fin den ble :) Sikkert litt mer behagelig for gutten din i tynnere garn, og snorene var jo kjempelure!

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥