Tuesday, March 19, 2013

FO :: Two pairs of mittens

Untitled

I've made mittens for Eirin and me :)
The orange is mine. They are the same size, but they are very stretchy.

Untitled Untitled


Pattern: Rillestrikka votter
Yarn: Purple pair - 76 g Østlandsgarn and Mor Aase superwash
          Orange pair - 80 g Mor Aase superwash and Smart
Needles: 3,5 and 4 mm
Size: Teen/Women  36/38 stitches
Modifications: On the orange pair I knitted the cuff in the round
Started: 7 March 2013
Completed: 19 March 2013



Untitled


Untitled

Do you see the mistake I made?
I didn't see it until I was seaming it together... But a missing stripe is not the worst though.

Untitled

The seaming turned out pretty good too :)

12 comments:

  1. They are lovely and colorful and I am a huge fan of garter stitch :)

    ReplyDelete
  2. Kjempefine votter i friske, flotte farger. Fin passform, ser det ut som!

    ReplyDelete
  3. They look very comfortable! I can't see any mistakes at all - and you know that 100% handmade is nearly 100% perfect!

    ReplyDelete
  4. Tusen takk for kommentaren på bloggen min. Du strikkar fine vottar du og. Det manglar ei mørk lilla stripe på den ein evotten :) Litt skjønnhetsfeil er berre slik som ein må rekne med når det er handlaga:)

    ReplyDelete
  5. You sure whipped these out fast!

    ReplyDelete
  6. Flotte farger på vottene! Liker disse nøstebarnvottene veldig godt, de står på lista mi også :)

    ReplyDelete
  7. They look very cozy and comfortable! And it took me some staring to find the missing stripe :))) Good work, you've still got so much snow!

    ReplyDelete
  8. Disse har jeg strikka mange av - og du hadde noen flotte striper som jeg jammen meg skal herme etter neste gang :-)

    ReplyDelete
  9. Great mittens! I had to look for a long time to find the missing stripe. I doubt anyone will notice it!

    ReplyDelete
  10. De ble veldig fine, særlig de orange var flotte i fargen synes jeg! Tror nok ikke mange legger merke til at det mangler en stripe nei...jeg måtte i alle fall lete ganske lenge. Flott potensielt restegarnprosjekt:-) Hjertelig hilsen Hanne.

    ReplyDelete
  11. So cute!I just love your color combinations!

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥