Thursday, November 1, 2007

Rosa / Pink


Jeg har strikka lue til meg selv, men jeg kler ikke luer... Så Eirin får være modell ;) Men nå som det begynner å bli kaldt er det godt å slippe å fryse på ørene.
Mønster: Eva luen
Garn: 100 g rosa nr 1412 Ragsokgarn fra Løve Garn
Pinner: 5 mm

I've knitted myself a hat, but I don't look good wearing a hat... So Eirin got to be the model ;) But now as it's getting colder it's good not too freeze ones ears off.
Pattern: Norwegian
Yarn: 100 g pink #1412 Ragsokgarn from Løve Garn
Needles: 5 mm

Og jeg fortsetter med rosa :) Har begynt på et par swirl socks. Kjempefint mønster! Tror dette blir et par sokker som skal gis bort til jul ;)

And I continue to knit with pink :) I've started on a pair of swirl socks. Great pattern! Think this will be a x-mas gift ;)




Snøen har begynt å krype nedover fjellsidene igjen, så kanskje det blir vinter snart. Ungene venter veldig på snøen, men jeg liker godt at det ennå ikke er snø på veiene. I dag har jeg kosa meg med kakao og puslespill legging med minstemann. Han begynner å få teken på å legge brikkene på rett plass nå :)

The snow are coming further and further down the mountainsides now, so maybe there will be winter soon. The kids are eagerly waiting, but I think it's great that theroads are still snow free. Today I've been enjoying a big cup of cacao and playing with jigsaw puzzle. Endre is really starting to get the hang of it now :)


20 comments:

  1. Er på bloggbesøksrunde. Flott lue du hadde strikket og de sokkene så spennende ut. Ha en fin dag!!

    ReplyDelete
  2. Søt lue og morsomme sokker. Er ute på en liten rundtur, og har snoket litt i turbloggen din også. Ser flott ut å ha egen fast gapahuk man kan ha som turmål.
    Jeg bor helt inntil Nordmarka, og jeg må innrømme at jeg venter litt på denne snøen, jeg da. Skiføre, vettu :-) Men jeg må nok vente lenge enda... Men kakaoen kan jeg jo begynne med allerede nå :-D

    ReplyDelete
  3. Your new socks look great, wondering what yarn you are using! That cup of cacao looks yummy too! Snow? What's that? We mowed the lawn yesterday, never happened before (at that date). Love how Endre concentrates on his puzzle. ;o)

    ReplyDelete
  4. I love reading your blog! Thanks for the english. Your little one is very cute!

    ReplyDelete
  5. Love the new socks! The hat looks good too. We still have no snow, just in the mountains. It was 72 degrees (F) for trick or treating during the afternoon yesterday. That's the mountain desert for you though--freezing temperatures at night and a 30 to 40 degree increase for the day. It snowed before Halloween last year though. You never know what you're going to get around here.

    ReplyDelete
  6. Så rå flott lue du har strikket.
    Delig med en varm kopp kakao nå som det begynner og bli så kaldt.
    Så flink minste gutten din er til å legge puzzlespill.
    Det ser jo ut til å være endel brikker.

    ReplyDelete
  7. I love the hat and your daughter is a great model for it. Do you think she will want to wear it instead.

    ReplyDelete
  8. I think I will have the hat for myself ;) Eirin doesn't like hats made of wool - it itches...

    ReplyDelete
  9. Kjempefin lue du har strikket og sokkene kommer til og bli flotte. Ha ene kreativ hobbyhelg.

    ReplyDelete
  10. Så flott ei lue du har strikket og sokkene også.Ønsker deg ei riktig God helg!

    ReplyDelete
  11. Strikking, kakao, familien rund seg...så herlig! lue og sokker ser så flott ut. Ha en fin helg alle dere! :o)

    ReplyDelete
  12. Åjaaaa...de der sokkene er superfine...det er så mye man skulle gjort *sukk*

    ReplyDelete
  13. The hat is really nice and in a lovely colour too! The socks look like they will be really good and suit the pattern well.

    I've started on your gift to go in your Christmas swap package and I'm having a lot of fun with it!

    Take care

    Christmas Swap Pal

    ReplyDelete
  14. Wow! Deilig lue som går skikkelig ned. Bra å ha så fin modell da! Holder med deg om det med kakao - deilig med innekos!

    ReplyDelete
  15. De sokkene ser jo veldig spennende ut da :)

    ReplyDelete
  16. Fin lue i lekker farge:-) Jeg har også kosa meg med kakao i dag, godt å være inne når det er kaldt og mørkt ute:-)

    ReplyDelete
  17. Hege, jeg trakk deg ut blant de 46 som hadde lagt igjen kommentar hos meg på bloggbursdagen min. Det er en stor ære og glede at det ble deg :D
    Sender du meg navn og adresse på PM på Hobbyboden? Jeg er Pinneguri ,)

    ReplyDelete
  18. I love your socks. I wish I weren't intimidated by toe-up socsk...well, maybe I'm not exactly intimidated, maybe it's more that I'm too lazy to learn something new.

    ReplyDelete
  19. Så flott lue du har laget! Likte veldig godt de sokkene du holder på med også:) Ha en fortsatt fin uke!

    ReplyDelete
  20. Du lager så mye flott og er veldig effektiv! Du er nominert ibloggen min, ta en titt.

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥