Monday, December 3, 2007

3.Desember

Jeg har strikka to stk Swell luer. Den første strikka jeg med pinner 3,5 mm. Den ble altfor trang til Endre, så den blir gitt bort til jul ;) Så da var det bare å prøve på nytt - nå med pinne nr 4 mm. Den passer perfekt! Bilde med lue på poden får dere etter at han har fått den i julekalenderen sin ;)

Mønster: Swell
Garn: 100 g svart og 50 g hvit Mor Aase - jeg strikka med dobbelt garn.
Pinner: 3,5 mm og 4 mm
Størrelse: Jeg strikka M, og det passer min 2 åring, som har stort hode ;)

I've knitted to Swell hats. I knitted the first one with 3,5 mm needles. It got to tight for Endre, so I'll give it away for x-mas ;) So I just had to start over - now with 4 mm needles. And it fits perfect! I'll show you a picture with tha hat on Endre after he has opened it in his advent calendar ;)

Pattern: Swell
Yarn: 100 g black and 50 g whote Mor Aase - I used double tread.
Needles: 3,5 mm og 4 mm
Size: I knitted in size M, and it fits my 2 year old, who has a big head ;)

5 comments:

  1. VERY cute hats!!!! Endre will love his I am sure.

    ReplyDelete
  2. I love those hats! the earflaps are really great. I'm sure it will look so cute on Endre.

    ReplyDelete
  3. Artige huer, kjekk gåve å få i julekalenderen det! :)

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥