Saturday, January 5, 2008

Socks and fingerless mitts


Eirin har fått seg nye sokker. Og de måtte jo selvsagt være rosa :o) De forrige jeg strikka har hun slitt hul på. Så denne gangen har jeg ikke strikka i ren ull, så de er mer slitesterke. Jeg har et par blå til Endre også på pinnene. Noen lurer kanskje på hvorfor jeg ikke strikker sokker til Erlend? Vel, han er veldig varm av seg. Han kan godt gå barføtter i skoene nå om vinteren - hvis han får lov ;o) Skulle ønske det var jeg som var så varm på beina, jeg tar så vidt av meg ullsokkene om sommeren ;o)

Mønster: 1r, 1vr med short row hæl
Garn: Litt over 50 g Vikng Sprtsragg
Pinner: 3 mm

Eirin has got a pair of new socks. And they had to be pink :o) She has worn out the last pair I knitted for her. So this time I have not knitted in pure wool, so they will last longer. I have a blue pair on the needle for Endre. Some of you might wonder why I don't knit socks to erlend? Well, he is a very warm person. If we let him he would go bare foot in his shoes now in the winter ;o) i wish I had so warm feet, I barly take my woolsocks of when it's summer ;o) Pattern: 1x1 rib with a short row heel Yarn: Just a little more than 50 g of Viking sportsragg Needles: 3 mm


Jeg hadde bestemt meg for ikke å være med på så mange alonger i år... Men da jeg så A loose knit group, måtte jeg melde meg på. Meningen er at man skal strikke gaver til jul og her kan man velge blant mange mønstre, eller strikke noe man selv har lyst til. For det erfarte jeg vel i fjor at det ikke alltid er noe man har lyst til å strikke som dukker opp som månedens mønster... Og jeg orker ikke å bruke tid på å strikke noe som kommer til å havne nederst i skuffa. Uansett, i januar er det votter som er temaet, og jeg har strikka meg et par fingerløse vanter. Jada, jeg vet at det er meningen at det er gaver man skulle strikke, men disse bare måtte jeg ha selv! Jeg hadde et nøste med Sisik liggende, og det rakk akkurat. Sisik er forresten et mykt og godt garn som er gått ut av produksjon :o( Og det er ikke å få kjøpt her i Norge lenger. Men det kan kjøpes her og her :o)

I had desided not to join so many knitalongs this year... But when I saw A loose knit group, I just had to join it. We are knitting presents for x-mas. And in this kal you can choose from a lot of patterns, or knit something you find yourself. Because I learned last year that it's not always a pattern that you want to knit that is the pattern of the month... And I don't knit something just to put it in the back of the closet. Anyway, in january the theme is mittens, so I have knitted myself a pair of fingerless mitts. And yes I know I said we should knit presents, but i just had to have these myself. I had one skein of Sisik, and it was just enough. Sisik is a great and soft yarn that no longer is in production :o( So we can't buy it in Norway anymore. But it can be bought here and here :o)

Mønster: Garter stitch mitts av Ysolda
Garn: 50 g Sisik
Pinner: 3,5 mm

Pattern: Garter stitch mitts by Ysolda Yarn: 50 g Sisik Needles: 3,5 mm

Siden vi har begynt på et nytt år, er det vel også på tide å forandre på ting. Så jeg kommer ikke til å ha Love Saturday hver lørdag lenger. Jeg føler for å være litt mer fri i forhold til blogginga - og ikke ha det som et press at jeg må blogge på lørdagene.
Så da ønsker jeg alle som stikker innom en koselig lørdagskveld!

Since we have started a new year, it might be time to do some changes. So I will not have Love Saturday each Saturday. I feel that I need to be a bit more free when it comes to blogging - and don't have to feel that I have to blog each Saturday because I must.
So then I wish you all a great evening!

4 comments:

  1. Kommer til å savne Love saturday!! Det har vært kjekk lesing, og det er en liten oppvekker på å se alt det flotte som er rett ved siden av oss:)
    Sokkene og pulsvantene ser kjempegode ut!! Herlig farge på pulserne :)
    Ha en fin kveld :)

    ReplyDelete
  2. Fine sokker og fingerløse hansker :) Har beundret ditt pågangsmot ved å ha klart å legge ut lørdagsinnleggene dine. Du må jammen ha klart å være strukturert. Tror nok at impulsiv blogging fra deg blir minst like bra, vil fortsatt følge med i bloggen din... Fortsatt god helg!

    ReplyDelete
  3. Nice socksies for Eirin! I'm not joining KAL's this year either. I was a very bad KAL member anyways, I'm still with Sockamania Club KAL, but will not knit this month socks, no time.
    I'll miss your Love Saturdays, but I understand what you are saying. Blogging is not much fun, if you have to do a post on a certain day etc.
    I used grey Sisik as one of my logs for one of my Log Cabin Blankets, and I liked it so much, that I bought more of it. Now I have grey and green, because I couldn't get red or blue. I've got enough for a sweater, but don't know when I will get to it, or make something else out of it. Your mittens are lovely!

    ReplyDelete
  4. Søte rooosa sokker og fingervanter!
    Jeg kommer også til å savne love saturday innleggene dine, men jeg forstår deg bare så altfor godt. Jeg prøver selv å finne ut av hvor mye tid jeg skal bruke på bloggingen og hvor meningsfylt det egentlig er. Noe som førte til at jeg slettet hele bloggen min første nyttårsdag...Men, jeg prøver på nytt, men kanskje litt annerledes denne gangen. Føler for å inkludere litt mere av livet mitt i bloggen også. Vi får nå se :-) Ha en fin uke Hege, klem fra Tone, mitt egentlige navn :-)

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥