Sunday, February 24, 2008

Aili's mittens for me and toe-ups for hubby

Aili's mittens


Jeg måtte strikke meg selv et par av disse vottene som jeg strikka til Endre. For å prøve å holde meg til project spectrum fargene, så måtte jeg lete gjennom stashet mitt ;) Fant et nøste gusje orange Rubin, men sammen med hvitt ble det ikke så verst.
Mønster: Aili's mittens av Tuulia
Garn: 50 g orange nr 418 Rubin og 50 g hvit Hauk
Pinner: 3,5 mm

I just had to knit myself a pair of these mittens I knitted to Endre. To stay with the project spectrum colours, I had to dig through my stach ;) I found some horrible orange, but together with white it came out not so bad.
Pattern: Aili's mittens by Tuulia
Yarn: 50 g orange #418 Rubin and 50 g white Hauk
Needles: 3,5 mm

regia socks

Og siden de forrige sokkene ble for små til samboern, har jeg begynt på et par nye ;) Jeg strikker dem fra tåa og opp. Har gjort det et par ganger før, og da med en short rew hæl. Denne type hæl bruker å bli litt for trang for samboern. Men i mars utgaven av Simply Knitting er det en flott forklaring med bilder på hvordan man strikker en "vanlig" hæl. Så jeg skal prøve meg på det :)

And since the socks I knitted got to small for hubby, I've started a new pair ;) I'm knitting it toe up. I've done that a couple of times before, and then with a short row heel. But this type of heel gets to narrow for hubby. But in the March edition of Simply Knitting there is a tutorial whit pictures how to knit a "normal" heel. So I'll give it a try :)

8 comments:

  1. De vottene er bare så flotte. Og heldiggrisen som du gir et nytt forsøk på sokker. Har for øvrig aldri prøvd å strikke tå opp. Spennende.

    ReplyDelete
  2. Skikkeleg flott mønster på dei vottane der, Hege!! Heldig mannen din som får fine og fargerike sokkar ;o)

    ReplyDelete
  3. Kjempefine votter, synes fargene ble fine jeg:-) Ha ei fin ny uke!

    ReplyDelete
  4. Synes fargen på vottane var fin eg. Men å mikse den med kvitt var nok lurt!

    Liker tå-opp-sokker, men roter alltid sånn med starten(tåa), så det ender ofte at eg lar være å strikke den veien berre av den grunn... Men det er jo superpraktisk å kunne strikke til ein er tom for tråd :)

    ReplyDelete
  5. The mittens for you turned out really nice!! Have you ever tried an inserted heel on toe up socks? That is the one I use the most. It's very easy and allows you to maintain the color patterning on the sock uninterupted.

    ReplyDelete
  6. yummy color combo! I love the mustard yellow (or orange, I'm not sure what to call it). Very pretty!

    ReplyDelete
  7. Kjempefine votter, nyyyydelige farger :)

    ReplyDelete
  8. Your mittens turned out beautifully. You know I'm partial to orange, and you are right, those two colors go very well together.

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥