Tuesday, July 31, 2007

Tilbake i normal gjenge / Back to normal

Eirin er begynt i bhagen igjen idag, og Endre viste ikke helt hva han skulle finne på idag han. Blir ikke det samm å leke med Erlend... Så vi har no kosa oss ute i finværet - ja vi har hatt sol og rund 20 C i dag og ^^ Men nå er det visst slutt på finværet...

Eirin has started in kindergarden again, and Endre hasen't known what to to today. It's not the same playing with Erlend... So we have enjoyed the great weahter, but it seems like the good weather is over for now...


Innimellom Ravelry og andre huslige syssler har jeg fått strikka litt også ^^ Denne havner i julegave boksen!

Inbetween Ravelry and other domestic things, I've been knitting a little ^^ This ends up in my christmas gift bag!

Mønster: Jeg har brukt diagrammet til Jack Sparrows favourite socks.
Garn: 50 g svart og 50 g hvit Mor Aase.
Pinner: 3,5 mm
Størrelse: ca 6-7 år.

Pattern: I've used the chart from
Jack Sparrows favourite socks.
Yarn: 50 g black and 50 g white
Mor Aase.
Needles: 3,5 mm
Size: 6-7 years
Blir litt stusselig med bare lue, så jeg strikker sokker også :) Her er et par andre sokker med hodeskaller jeg kunne tenkt meg å strikke :)

I'm knitting socks too :) Here is another pair of skull socks I want to knit :)

Så langt har jeg kommer på Gentleman's plain winter socks!

So far have I come on the Gentleman's plain winter socks!

Denne måten å strikke hæl på har jeg ikke gjort før - dutch heel. Har ikke helt bestemt meg for om jeg liker den eller ikke. Den er fin å se på, men jeg vet ikke om den kommer til å passe samboerns føtter ssom jo er litt bredere enn mine.

This way of knitting the heel have I never knitted before - dutch heel. I haven't desided yet if I like it or not. It's nice to look at, but I don't know if it will fit hubby's feet that are a bit wider than mine.

2 comments:

  1. Hansome socks! It's interesting to read Norwegian and great that you have translated everything so I can check if I understood everything correctly =).

    ReplyDelete
  2. Oi vad du är duktig.

    Det är bara två veckor innan min äldsta börjar sin skola... tiden , den tyks att springa.

    Hela dagen har regnat. Jag har fått lite blåbär och några riskor..

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥