Wednesday, August 8, 2007

Endelig litt strikking / Finally some knitting

Vi har nok en varm dag 24 C og nesten ingen vind... Varmt! Så vi har rømt inn nå midt på dagen. Til tross for varmen baker jeg brød... Er i gang med deig nr 2. Ungene kommer til å ete oss ut av huset når de blir enda eldre ^^ Men nå fyller jeg frysern for ei stund i allefall ;) Må passe på nå mens jeg husker det, takke for alle gode råd i forbindelse med innlegget om Endre og hans matvaner. Ser jo at jeg ikke er alene om å ha både småspiste og kresne unger - noe jeg jo egentlig visste. Men man har det nå med å bekymre seg uansett da ;)

We have yet another warm day 75 F and almost no wind... Hot! So we have escaped indoors now in the middle of the day. Despite the heat I am baking bread... I'm on to dough #2. The kids will eat us out of our house when the grow older ^^ But now I'm filling the freezer for a while ;) I must remember to thank all of you who came with good advises in my post about Endre and his eating habits. I see that I'm not alone having kids that not eat much and are being picky - something I alredy knew. But as a mother you worry no matter ;)

Her er det jeg egentlig skulle vist frem i går... Men jeg hadde så fryktelig vondt i hodet, så jeg orka ikke... Men her er den i allefall. Den skal bli julegave til en liten gutt hvis faren liker fotball. Og nei, det er ikke Rosenborg, men Newcastle.

Here's what I was supposed to show you yesterday... But I had a terrible headache, so I droped it... But here it is. It will be a christmas present for a little boy which dad is a big football fan - and the team is Newcastle, derby the colours.

Mønster: Sherlock Holmes hat fra boka Head to toe knits av Zoe Mellor.
Garn: Mor Aase, 50 g sort og 50 g hvit
Pinner: 3,5 og 4 mm

Pattern: Sherlock Holmes hat from the book Head to toe knits by Zoe Mellor
Yarn: Mor Aase, 50 g black and 50 g white.
Needles: 3,5 and 4 mm

Skull sokkene er også ferdige :)
Mønster: Har brukt diagrammet til Jack Sparrows favourite socks
Garn: Mor Aase, 100 g sort og 50 g hvit
Pinner: 3,5 mm

The skull socks are done too :)
Pattern: Ive used the chart from Jack Sparrows favourite socks
Yarn: Mor Aase, 1oo g black and 50 g white
Needles: 3,5 mm

Jeg er med i en sokke gruppe på Ravelry, og der har vi en kal. Derfor er jeg begynt på et nytt par sokker ^^ Strikker i bomulls garn fra Opal.

I'm in a sock group at Ravelry, and we are having a kal there. That's why I have casted on for a new pair of socks ^^ Knitting them in cotton from Opal.

Som om ikke det var nok så har jeg starta på et par til... Har kommet ut av tellinga nå, men jeg tror jeg har 4 sokker på gang nå... Garnet jeg strikker disse i, som forresten er et par Mystery sokkerSocktopia, er fra denne sokken som jeg har rekt opp. Den lå bare å irriterte meg siden jag hadde strikka feil!

As if that wasen't enough I have started on a sock too... I've lost my count but I think I have 4 socks going on... The yarn I'm knitting this sock in, which is a Mystery sock from Socktopia, is from this sock which I've frogged. It just layed there irritating me becaue I had knitted some rows wrong!

6 comments:

  1. Wonderful knitting! And sweet little ones! Keep cool there :o)

    ReplyDelete
  2. Tøff lue og tøff gutt:)
    Mye flott du har laget.

    ReplyDelete
  3. Thanks for dropping by my blog....I was a stay at home Mum when they were younger...still am but all flown the nest. They look lovely children and great knitting to.

    ReplyDelete
  4. Hej,
    Jag har en nomination i min blog för dig.

    ReplyDelete
  5. Hege,

    love your blog.. your kiddos are so cute (same age as mine!)...

    ReplyDelete
  6. Hei :) Strikker i Mor Aase ull. Tror det ble litt blanding av superwash og ren ull, men måtte det for å få de fargene jeg ville ha. God helg!

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥