Thursday, August 23, 2007

Tiden flyr / Times flies

Denne uka har dagene bare flydd avsted... Minstemann og jeg har vært en del utendørs tiltross for mye regnvær. Jeg bruker tiden godt, med å spise lunsj, drikke te og strikke litt. Har nå blitt mest te drikking da det til tider har vært veldig kaldt på fingrene = ikke noe godt å strikke.

The days have just flied away this week... The little guy and I have spend a lot of time outdoors despite a lot of rain. I use my time well by eating my lunch, drinking tea and knit. It has been mostly tea drinking though since the weather has been cold - to cold for my fingers to knit.

Har blitt kjøpt litt garn i løpet av uka også ;) Eddagarnet er til genseren til Eirin. Alpacaen har jeg sendt avgårde i en swap jeg er med på. Vi har to garnbutikker her jeg bor. Den ene er Garnhuset og den andre er Håndarbeidsstua. Jeg liker meg best på Håndarbeidsstua - der er det størst utvalg og betjeninga er alltid hyggelige :) Da jeg var der sist var Eirin med da hun skulle få velge seg farge til nye lester - som jo skal bli rosa :) Mens valget var tatt, gikk hun å titta på alle knappene og ble helt forgapt ;) Enden på visa var at den snille dama på butikken lot henne få velge seg en knapp helt gratis :) Ble en rosa mobiltelefon ^^ Får se om vi får mekka den på genseren.

There has been bought some yarn this week ;) The white and purple Eddagarn is for Eirin's sweater. The aplaca have I sent away in a swap I'm in. We have tow LYS here. I have my favourite and Eirin was with me when I bought this. She should choose the colour for her new winter socks - which become pink :) When she was done she totally got lost in the buttons ;) The kind lady at the shop was so nice that she let Eirin choose a button for free :) She picked a pink mobile phone ^^ I'll try to make it on the sweater somehow.


Scrollsene mine er ferdige! Me like :)

Mønster: Scrolls fra More sensational knitted socks
Garn: Opal cotton farge 1340
Pinner: 2,5 mm

My scrolls are done!

Pattern: Scrolls from More sensational knitted socks
Yarn: Opal cotton 1340
Needles: 2,5 mm
A close up :)

Da jeg var ferdige med scrollsene, tok jeg frem mystery sokken fra Socktopia. Strikka meg nesten igjennom en mønster rapport, men likte ikke mønsteret noe særlig. Så denne kommer jeg til å rekke opp!

When my scrolls was done I picked up my mystery socks from Socktopia. I knitted nearly one pattern repeat, but I don't like the pattern very much, so I'll rip this one.

9 comments:

  1. Knallfine sokker. Likte både mønster og de friske fargene. Skjønner godt at du er fornøyd.

    ReplyDelete
  2. Your scrolls socks are very pretty. It's a nice stitch pattern. I'm going to make some tea for me now. Even though it's almost 30 C outside, and so humid, I crave tea. Not all socks are meant to knit, I've ripped out many. ;o)

    ReplyDelete
  3. Har vært innom og beundret sokkene og alt det fine du ellers har i bloggen din.

    ReplyDelete
  4. The scroll socks are beautiful!!

    ReplyDelete
  5. Your socks are beautiful!! Can't wait to see what you make of the new yarn. Happy Weekend to you all :o)

    ReplyDelete
  6. Sokkene var kjempelekre! Flotte farger. Opal er og blir favoritt sokkegarnet ;-)

    ReplyDelete
  7. Kjempefine sokker ja!!!

    Mønsteret ...luftig og flott i en fin farge!

    Og det søte settet med skjerf og votter er ...jessss, kjempesøtt og fint:-D

    ReplyDelete
  8. I really like your socks! Det ere meget smukke. Maybe if I buy the Sensational Socks book that will solve my "sock doldrums."

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥