Friday, June 8, 2007

Det vokser i vinduet vårt / It's growing in our window

Plantene mine vokser og trives (tror jeg..) i stuevinduet vårt. Fra venstre: tre agurk planter. De har fått bambus-stenger til å klatre i. En paprika plante, to squash planter. Er litt spente på dem. Ser at de henger seg utover og de er nok mer egnet for å vokse nede på bakken enn oppe i vindus karmen... Til slutt to paprika planter til. Så da gjenstår det å se utover sommeren om vi får noe spiselig da ;)

My plants grow and gets on well ( I think..) in our livingroom window. From the left: three cucumber plants. They have got bamboo sticks to climb in. One paprika plant, two zucchini plant. I'm eager to see how they'll get on. I see that they hang down, so I guess they are more suitable to grow down at the ground than in the window... Finally two more paprika plants. So then it just remains to see if we get anything edible during the summer ;)

Dette er "hagen" vår sett fra vinduet med alle plantene. Den består for det meste av ildtuer da... Så drømmen min er å gjøre om denne flekken til en hage/grønnsaks åker. Vi har allerede ett lite potetland øverts til venstre. Moro for ungene! Ellers har jeg ei lita ripsbær busk og et par tre solbær busker. Ser for meg rader med bær busker... Og drivhus - det hadde vært noe. Sukk, men det blir vel med drømmen tenker jeg.

This is our "garden" seen from the window with all the plants. It's mostley tussocks... So my dream is to make this patch into a garden/vegetable field. We have a little potato field up to the left. Fun for the kids! I also have a small redcurrant bush and some blackcurrant bushes. I imagine rows with berry bushes... and a green house - that would have been something. Sigh, bit I guess it'll be just a dream.

1 comment:

  1. I like this picture it's so greeny - my dream is to live in the country and raise my veggys and few chicks too - Good for you to do so.

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥