Saturday, June 9, 2007

Genser til Endre / A sweater for Endre


Jeg strikker en genser til Endre, og jeg er så langt fornøyd med stripemønsteret. MEN da jeg felte av for ermehull og begynte å strikke frem og tilbake på bakstykket ble det ikke striper lenger, men store flekker i hver farge... Kan sees helt øverst som en store brune, hvite og sorte flekker. Er litt i tvil om hva jeg skal gjøre, men heller mot å rekke opp til der jeg felte for ermehull. Og i stede strikke rundt og sy og klippe opp ermehull etterpå. På den måten får jeg stripene like hele veien. Men så spørs det jo hvordan ermene blir da... Tror jeg må begynne på et erme før jeg bestemer meg ;)

I'm knitting a sweater for Endre, and so far I'm pleased with the stripes. BUT when i casted off for the sleveholes and not knit in the round it didn't get nice little stripes, but big spots in each colour... You can see them at the top as big brown white and black spots. I'm in dubt about what to do, but I'm leaning towards frogging to the point where I casted off for the sleves. And instead continue to knit in the round and sew and cut for the sleveholes afterwards. In that way I can keep the nice stripes all the way. But then there's the sleves... How will the stripes be on them. I think I'll have to cast on for one and see before I deside what to do ;)

1 comment:

  1. Du kan jo strikke ermene først og så ta alt inn på rundpinnen og lage raglandfelling. Da vil du få stripemønster fremdeles.

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥