Wednesday, October 3, 2007

Bøker / Books


Jeg er medlem i Damms hobbyklubb, og denne månedens bok var disse :) Utrolig mye flott i boka til Kari Hestnes!!! Og Fredags strikkeklubben er jeg godt i gang med å lese allerede ;) Her finner du butikken det handler om i boka :)

I'm a member of a craft bookclub, and this months book was these two :) There is a lot of beautiful things to knit from the knitting book!!! And I'm already half way through the Friday knittingclub ;) Here is the shop written about in the book :)

Som sagt er det utrolig mye flott i boka, og jeg har begynt på en genser til meg selv :) Håper jeg får gjort den ferdig til jul! Er lenge siden jeg har strikka noe annet enn sokker til meg selv nå...så jeg koser meg skikkelig når jeg strikker på denne :)

As I said there is a lot of great things in the book, and I've started on a sweater for myself :) I hope to have it done by x-mas! It's a long time since I've knitted something else than socks for myself now...so I'm really enjoying to knit this :)



Jeg har en ferdig ting også da ;) Eirin klaga over at genseren jeg strikka til henne klør i halsen... Er ikke greit når en har eksem hud... Og en kan si mye om akryl garn, men det er mykt og det klør ikke slik som ull. Og ja, jeg vet jeg kunne ha strikka den i bomull ;)
Mønster: Mitt eget
Garn: 25 g rosa Piggelen
Pinner: 3 mm

I have one thing done and off the needles ;) Eirin complained that her sweater itched around her neck... It's not fun to have atopic skin... And you can say a lot about acrylic yarn, but it's soft and it doesn't itch. And yes, I know I could knit it in cotton ;)
Pattern: My own
Yarn: 25 g pink Piggelen
Needles: 3 mm

7 comments:

  1. kjempefin genser du strikker :) gleder meg til å se den ferdig! :)

    ReplyDelete
  2. Skikkelig fin den genseren! Har boka jeg og, mye fint i den ja!!

    ReplyDelete
  3. nice things you are doing!!!...going pink for a good purpose, congrats.
    Greetings

    ReplyDelete
  4. Gleder meg til og se genseren din ferdig, den boken tror jeg at jeg vil ønske meg til jul. Den ser bare så fin ut.
    Ha en flott dag.

    ReplyDelete
  5. Heia. Så flotte bøker du har anskaffet deg. Kan tenke du blir sittende i godtstolen å strikke. Hihi.
    Imponert over all den votte og sokke strikkingen. Eg holder på med et par votter, men bruker flere uker på et par.
    Gleder med til å se genseren ferdig. Du får ha en flott dag videre!!!

    ReplyDelete
  6. Nå fikk jeg lyst på den boka også...
    Enig med det der å ha tid til å lage noe til seg selv... det blir liksom andre som blir prioriteten...
    Gleder meg til å se genseren når den er ferdig!

    ReplyDelete
  7. Ja...sånne bøker er flotte og farlig fristende...;-) men genseren er fin da!! Og hva er vel fristelser annet enn ...tja noe som får en til å komme seg fremover i livet??;-)

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥