Thursday, October 25, 2007

Regn, regn gå din vei! / Rain, rain go away!

Nå har det hølja ned konstant i to dager!! Forhåpentligvis slutter det før det blir helg. Begynner å bli lei av å sitte inne. Endre og jeg har fått dagen i dag til å gå med å bygge duplo :)

The rain has been pouring down for two days straight now!! Hopefully it'll quit before the weekend. I'm starting to get bored by staying inside. Endre and I have made the day go faster by playing with duplo :)

Gnomen min er endelig ferdig :)

My gnome is finally done :)


Endre er veldig fornøyd! Han har bært rundt på ham i hele dag. Og akkurat nå ligger det en glad gnom og en glad gutt og sover ovenpå ;) Eirin ble veldig fornærma da hun ikke fikk en, så nummer to er på pinnene.

Endre is very satisfied! He's been carrying him around all day. And right now I have a happy gnome and a happy boy sleeping upstairs ;) Eirin became very put out when she didn't get one, so # 2 is already on the needles.

9 comments:

  1. What a cute gnome! We used to live in Washington State. The first year we lived there it rained so much! We only saw the sun a total of about two week the entire year. That's when knitting became a very important part of my life :) Hang in there!

    ReplyDelete
  2. Oh they look so cute together. I really must find my pattern and knit one up too. Great work.

    ReplyDelete
  3. Så klart de må få hver sin! Flott gnom! Ha en fin helg!

    ReplyDelete
  4. Is this Alan Dart's gnome? I love this little one, but was not able to get the pattern. Your son looks so cute hugging it! ;o) I can remember when my son played with his Lego, he loved it, and played for hours.

    ReplyDelete
  5. Jeg har vært på ferie for to uker...vi kommet tilbake i går. Så gøy å titte her og se at du har gjort så mye i det siste! Ha en flott helg! ((Klem))

    ReplyDelete
  6. Jeg er såååå forelsket i nissen din !!

    ReplyDelete
  7. I love your gnome too! I used to knit them quite often; however, the last gnome I knit was for my nephew when my brother and his family had just returned from Denmark to live in the U.S...which was...twenty years ago. Yikes!

    ReplyDelete
  8. Så skjønn Endre er med gnomen sin!!!! Til å spise opp, er han. Fint å la dem få hver sin gnom. Den kan jo følge dem hele livet og bære på mange fine minner.

    Ja, bøker er morro for ungene å ha. Begge to var medlemmer i div. bokklubber for barn, og jeg snappet alltid med meg en barnebok når jeg feks var på Mammutsalg!

    De ridevottene er det en oppskrift på, men jeg bruker den bare som en grunnoppskrift. Hadde ikke riktig garn eller noe. Nå skal jeg lage min egen hekleoppskrift på disse ridevottene...........Det er egentlig bare å sette igang selv, for alle fingrene er jo der!!!!

    ReplyDelete
  9. Oh my goodness, I love that little gnome. I see from the comments and a little googling that the pattern is available still to order from Simply Knitting in the UK. Too late for holiday knitting, but it's never the wrong time of year for knitting gnomes. So glad to have seen this on your blog!

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥