Wednesday, October 3, 2007

Onsdag=brødbakedag / Wednesday=breadbakingday

Onsdag er brødbake dag her i huset. Hver onsdag baker jeg 6 brød, og som regel rekker det til neste onsdag! Før blanda og miksa jeg egen melblanding, men så hendte det jo at man var fri for en eller flere av melsortene, og så ble det ikke samme brød som sist osv. Derfor kjøper jeg nå ferdig pakker fra Møllerens. For tiden er det matpakkebrød som er favoritten :) Jeg bruker to pakker + en god dæsj med sammalt grov til 3 brød. Og jeg bruker mye mer vann enn det som står på pakken! Brødene blir veldig tunge ellers, og mursteins brød er ikke noe godt ;)

Wednesday is bread bakingday in this house. Each Wednesdy I bake 6 breads, and usually it's enough until next Wednesday! Before did I use to mix my own mix of different sorts of flour, but then it happened that I was run out of one or two of the flours, and then the bread didn't taste as last time and so on. So now I buy ready made packages of breadmix :)


Det har vært en skikkelig regnværsdag i dag. Men mens andre runde med brød stod i ovnen, kledde vi på oss og gikk ut. Endre kosa seg i sandhaugen mens jeg leste videre i Fredagsstrikkeklubb boka ;) Gleder meg til filmen kommer til neste år! Tenk - en film om strikking!!

It's been a really rainy day today. But when the second round of bread was n the own we get dressed and got out. Endre enjoyed himself in the sandheap while I read in the The Friday night knitting club book ;) Can't wait to see the film next year! Imagine - a film about knitting!!






















Innimellom brødbaking og andre ting har jeg fått strikka ferdig Barbie klærne. Er litt pirk å sy sammen, men hva gjør en ikke for ungene!!
Mønster: Fra boka Klær til Barbie av Evelyb Sjøvold
Garn: Rester av babyull fra Gjesdal
Pinner: 2 mm

Inbetween bread baking and other things I have knitted the clothes for Barbie. It's a tedious work sewing it together, but what don't you do for your kids!!
Pattern: From a norwegian book with Barbie patterns
Yarn: leftovers
Needles: 2 mm

5 comments:

  1. Barbie was never so well dressed :) Your bread looks wonderful. I love to bake bread and deserts. I only cook other stuff because bread and cake just is not a very well balanced meal.

    By the way you are going to LOVE the yarn I am sending you!!!!! It turned out perfect!

    ReplyDelete
  2. Your bread looks delicious, I must go back to bread baking, too, I used to bake a lot and there's nothing that can beat the smell of the fresh bread straight from the oven, yummy! *^v^*

    ReplyDelete
  3. Hjemmebakt brød...det er en ting jeg tror man setter bare mer og mer pris på med alderen<3

    Og en riktig elegant barbie ble det:-D

    ReplyDelete
  4. Your bread looks yummy!!! and your barbie cloths great, your girl must be very happy ... we have been into rain here too - very heavy one - but today there is the sun shining.
    Nice day.

    ReplyDelete
  5. Deilige brød du har bakt! Godt å høre at du tok i mere væske enn det står, ellers hadde brøda blitt murstein.
    Så rart, men jeg har forsøkt å komme inne her flere ganger, men kom bare til et innlegg fra i sommer......derfor har jeg ikke kommentert på en stund. Men her er jeg altså!!!!!!

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥