Monday, October 8, 2007

Strikking / Knitting

Ullbuksa jeg starta på for et par måneder siden er endelig ferdig. Kan ikke si at jeg har kosa meg mens jeg har strikka på denne - til det har den vært for kjedelig... Men jeg kan heldigvis stryke ut en til på julegavelista mi :) Her er det Endre som er modell, men det er en av tantebarna mine som skal få den. Den er strikka i vrangbordstrikk, og det er første gang jeg strikker en ullbukse slik. Men jeg syns så absolutt passformen er mye bedre enn i en bukse i glattstrikk! Så jeg kommer nok til å strikke ullbukser i vranngbordstrikk neste gang noen trenger det.
Mønster: Fra et Idena hefte. Helst standar ullbukse strikket fra livet og ned med 3 rett, 1 vrang
Pinner: 3 og 4 mm
Garn: 200 g sort Mor Aase

The wool pants I started on a couple of months ago is finally done. I can't say I've enjoyed knitting this - it's been to boring... But I can fortunally struck another gift from my x-mas gift list :) Endre is the model, but one of my nephews are having it. I've knitted it in rib, and it's the first time I've knitted a wool pants like that. But I absolutely think the fit is much better than knitted in stockinette stitch! So I will knit wool pants in rib from now on.
Pattern: From a norwegian booklet. Knitted from the waist down with k3, p1 rib
Needles: 3 and 4 mm
Yarn: 2oo g black Mor Aase




Det er oktober og Socktoberfest er igang :) Jeg holder på med et par Jaywalkere i Opal. Og jeg har flere par lester i raggegarn som jeg skal strikke og gi bort til jul - så oktober kommer helt klart til å bli en måned full av sokker ;)

It's October and the Socktoberfest is here :) I'm knitting on a pair of Jaywalkers in Opal. And I have a couple of "lester" (socks knitted in thick wool) which are going to be x-mas gifts - so October will be a month filled with socks here ;)

2 comments:

  1. What cute pants!! I made some knit pants for myself last spring (check them out on my blog) and they are sooooooo comfortable and warm. They will be great this winter! And I love those socks.

    ReplyDelete
  2. Stilig med flerfarget og det mønsteret!!

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥