Friday, September 14, 2007

Selbuvotter / Selbumittens

Selbu mittens

Vottene til Eirin ble ferdige i kveld. Syns fargekombinasjonen er stilig :) Jeg hadde tenkt å strikke votter med blomster på, men snuppa ville ha stjerner, så da ble det det!

Eirin's mittens got done tonight. I think the colourcombination is great :) I wanted to knit flowers on her mittens, but she wanted stars, so stars it was!

Selbu mittens


Mønster: Barnevott nr 10 fra heftet Selbustrikk fra Rauma
Garn: 50 g rosa og 50 g sort hifa 2
Pinner: 2,5 mm
Størrelse: ca 6 år

Pattern: Childmitten # 10 from the booklet Selbustrikk by Rauma
Yarn: 50 g pink and 50 g black hifa 2
Needles: 2,5 mm
Size: 6 years

Da gjenstår det bare å strikke et par votter til Erlend. Tror jeg må lage en egen variant av disse eller disse :)

Then I just have to knit Erlend a pair. Think I will make a version of these or these :)

kofte

Å være inne på Ravelry innebærer å legge ut det du har strikket i det lange løp. Så jeg tenkte jeg skulle vise frem det første store plagget jeg strikka. Tror jeg var rundt 17 år da jeg strikka denne kofta. Den er velbrukt, dog kun til hjemmebruk - syns ikke den er fin nok til å sprade rundt med ute blant folk ;) Den er litt kort i livet og litt lang i ermene, men den holder meg varm om morran før jeg får fyrt i ovnen og kokt meg en kopp te :)

Being at Ravelty means to show off what you've knitted in the long run. So I thought I should show you the first big garment I knitted. think I was around 17 years when I knitted this kofte ( a norwegian word for a jacket with stranded pattern . It is used a lot, but only at home . don't think it's pretty enough to wear in public ;) the waist is a bit short and the sleeves are a bit long, but it keeps me warm in the mornings before I get the fire started in the stove and got my cup of tea :)

9 comments:

  1. Knallsøte vottar!! og rosa er vel heilt perfekt for veslesnuppa..? pleier å vera det i den alderen der :o) Syns jakka di er fin, eg..kan godt gå med den ute blant folk, vel?? Ha ei flott helg, Hege

    ReplyDelete
  2. The star mitts are wonderful, and I agree, the color combination IS gorgeous! I can imagine that I boy would love the mitts with the skulls on them. Your first sweater is amazing! That you could knit such a thing at all! Seeing your completet mitts, makes me want to give stranded knitting another try. But first I've got to finish the shawl I just started today.

    ReplyDelete
  3. Dei vottane var knalltøffe! Kunne tenkt meg slike sjølv eg. :)

    ReplyDelete
  4. Så stilige votter! Bra fargekombinasjon :)

    ReplyDelete
  5. Super fargekombinasjon på vottene :)

    ReplyDelete
  6. Så flott at du fremdeles har den første jakka:-D

    ...og fargene på vottene er super:-)

    ReplyDelete
  7. Flotte votter, jeg har enda ikke funnet ut hvordan tomlene strikkes.

    ReplyDelete
  8. Supre votter i spennende fargekombinasjon!

    ReplyDelete
  9. oh my gosh, those colors are fabulous! i love them...

    you should be very proud of that sweater too......i love that it is the first thing you put on everyday!

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥