Thursday, May 3, 2007

Enda en regnværsdag... / Another rainy day...


Det regner og regner, men med det smelter jo snøen og våren kommer så jeg skal ikke klage :) Lillemann og jeg har planta frø idag. Vi har planta agurk, squash og en blanding av ulike blomster. Vi har i flere år nå planta agurker og hatt de i stuevinduet vårt. Er like moro hvert år å plukke selvdyrka agurker, så jeg håper vi er like heldige med squashen - for det er så godt!

It rains and it rains, but then the snow melts and the spring can come so I really shoulden't complain :) The little guy and I have planted seeds today. We've planted cucumbers, zucchinis and a mix of different flowers. We have for several years now planted cucumbers and had them in our livingroom window. It's so fun to pick selfgrown cucumbers every year, so I hope we can pick some zucchinies too - because they're so good!

Har fått strikka litt mer på online sokken min. Liker fargene veldig godt! Forhåpentligvis blir det nok garn igjen til et par barnesokker også.

I've knitted some on my online sock. I like the colours very much! Hopefullt there will be enough yarn left for a couple og kids socks too.

Vi har også vært en tur innom biblioteket i ettermiddag. Det var temmelig utvalgt i hylla med strikkebøker... Men jeg tok med meg disse to hjem. "Strikk med nordisk tradisjon" har jeg lånt flere ganger. Kan sitte å bla i denne om og om igjen. Er så mye inspirasjon å hente der. Skal se om jeg ikke får strikka noe også denne gangen :) Hvis noen der ute tilfeldigvis har denne boken og kunne tenke seg å selge/bytte den, så hadde jeg blitt veldig glad :) Den andre boken er skrevet av Debbie Bliss. Jeg har ikke sett i noen av hennes bøker før, og denne skuffa meg litt. Kan ha noe med at den er 10 år gammel, og modellene ikke er helt moderen. Fant et par babysko som var veldig fine, så vi får se :)

We've also been a trip to the library this afternoon. It was not much to choose from in the shelf with knit books... But I brought these two with me home. "Strikk med nordisk tradisjon" (knitting with nordic tradition) have I borrowd several times. I can just sit and turn pages over and over again. It's lots of inspirations to find in it. And this time I'll see if I also manage to knit something from it :) The other book is written by Debbie Bliss. I haven't read any of her books before, and this one disappointed me a bit. It might have something to do with the fact that it's 10 years old, and the models are a bit off date. I found a pair of cute baby slippers though, so I'll see :)

5 comments:

  1. Det er kjekt når våren kommer og det spirer og gror. Så kjekt at du sår og planter noe sammen med sønnen din.
    Her hos meg vokser tomatene i solveggen allerede, fiolene er snart avblomstret og må snart gi plass til mer hardføre vekster.Nesten ingenting overlever varmen her om sommeren..
    Takk for besøk, og lykke til med agurkene..

    ReplyDelete
  2. Jag har också köpt några fröpåsar, ärter, morötter, zuccini.. och solros.
    Ska ta dit "brev" till posten idag, so det är hos dig troligen på onsdag.

    ReplyDelete
  3. Kjempekjekt med eigenprodusert agurk m.m :o) er nok stor stas for ungane å smake på det. Fine sokkar du strikkar på..herlige fargar! ønsker deg ei superflott helg!

    ReplyDelete
  4. OHHH! I did love that debbie bliss book in its day! Yes, hard to believe 10 years ago! I am sure the booties are not our of style! :)

    ReplyDelete
  5. Hva planter du agurken og squashen i egentlig? Kanskje et dumt spørsmål, men men...

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥