Thursday, May 10, 2007

Jeg er så trøtt... / I'm so tired...

Endre har den siste uka begynt å våkne rundt 5 om morgenen.... ALT for tidlig! Greit at det er lyst nesten døgnet rundt, men jeg er ikke opplagt til å stå opp så tilig.. Han våkner og så er han veldig sint på meg siden han ikke får pupp lengre om morgenen. Har prøvd å kutte ned på amminga i det siste. Litt trist for oss begge, men nå når han nærmer seg 2 år så jeg synes det er på tide. Han gir ikke slipp så lett da. Så nå er klokka rundt halv 9, og han har formiddags luren sin allerede. Han bruker som regel å sove i 11 tiden, men vi hadde en stri tørn før han la seg... Han fikk ikke pupp og ble veldig lei seg. Så nå har jeg 1, kanskje 2 timer for meg selv. Eirin er i b.hagen og Erlend på skolen. Allerhelst burde jeg vel sove, men det er så utrolig godt å ha noen timer helt for seg selv i løpet av uka! Her er et bilde av de to minste tatt i går. De leker veldig godt sammen. Er veldig gøy å sitte oppå leke kassene og leke at de lager mat og passe på dukkene :) Endre kunne trengt seg en hårklipp ser jeg. Men tipper det ikke blir lett ta ham med til noen frisør...

Endre has the last week woken up around 5 in the morning... Way to early! It's nearly light round the clock now, but I'm not in the mood to get up so early... He wakes up and is very angry at me because he doesn't get any breastmilk in the morning any longer. I've tried to cut down the breastfeeding lately. A bit sad for both of us, but he's soon to be 2 year so i think it's time. He doesn't give it away so easily though. Now the clock is around half 9, and he is sleeping his morning nap already. He usally sleeps around 11, but we had a rough turn before he got to bed... He didn't get any breatmilk so he got very sad. So now I've got 1 maybe 2 hours by my self. Eirin is in kindergarden and Erlend at school. Although I should try to get some sleep, I think it's much better to have a couple of hours all by my self a few times a week! Here's a picture of the two youngest that I took yesterday. They play well together. It's very fun sitting on top of the toy boxes playing that they make food and taking care of the dolls. I see that Endre could need a haircut. But i guess it will not be easy to take him to a hairdresser...

6 comments:

  1. They are so cute!!!!
    Greetings.

    ReplyDelete
  2. I can imagine that you are tired :-) At the moment I feel the same - though I am more tired of the stress and the fights that I have with my oldest (17 years on Saturday) who has school exams in the coming weeks.

    Thank you for your comment on my socks, by the way. I knitted them for my youngest son, he is seven weeks now. Your children seem to have fun!

    ReplyDelete
  3. phu..kjenner igjen det der frå då Maren var yngre og ville begynne dagen i 4-5 tida om morgonen :o( men,men det går seg nok til skal du sjå ;o) koseleg bilde av ungane dine i innlegget! Ha ein fin torsdagskveld!

    ReplyDelete
  4. Skjønne unger. (:

    Du får prøve å lure deg til en hvil på dagtid, hvis det er mulig. (:

    ReplyDelete
  5. Uff ikke noe kjekt å ikke få sove, man blir jo så sliten. Jeg er heldig som har 2 barn som alltid har sovit fint på netterne så jeg er veldigt heldig. De rose sokkerne du strikket var bara såååå flotte. Slike vill jeg virkeligen ha. Håper du får sove i natt.

    ReplyDelete
  6. Ja kan ana det att du blir tröt.. vi har ibland likadant. Denna veckan har varit väldig hektisk för mig, och att ta hand om 3 livliga barn ensam vid veckorna.. det är full arbete.
    Hoppas helgen är soligare hos dig också

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥