Sunday, April 29, 2007

Jeg er tilbake / I'm back

Det har vært veldig stille her de siste dagene, og det er fordi vi har ligget i omgangssyke hele gjengen :( Ikke noe koselig det nei! Men i dag er vi friske og har fått vært ute i strålende vær etter flere regnværs dager. Er ikke mange gradene over null, så ull lue og votter er nødvendig ennå. Men nå er nok ikke sommeren langt unna.

It's been very quiet here the last days, and that's becaus we've been down with the stomach flu all five of us :( Not fun at all! But today we're well and have been out enjoying a brilliant weater after several days with rain. It's not many degrees above zero, so woolhat and mittens are necessary. But now the summer can't be far away.

Endre koser seg med vann og sand.

Endre plays with water and sand.

Erlend har vært og tatt ut tråbilen sin.

Erlend has taken out his car.

Eirin øver seg på trehjuls sykkelen sin.

Eirin practising on her bike.

Og siste snøskuter tur er nok tatt for denne vinteren!

And the last snowmobile trip is probably driven this winter!


Jeg har fått strikka ferdig sokkene til samboern. Jeg fikk nok garn til to par :)

I'm done knitting hubbys socks. I got enough yarn for two pairs :)

Pattern: My own. I've knitted them toe up using a short row toe. I cast on 30 st. I've knitted the blue one in a 3x1 rib, and the stripy one in 2x2 rib. The heal is a short row heal.
Yarn: 100 g blue sisu and 40 g sisu fantasy.
Neddles: 2,5 mm

Og jeg har allerede et par nye sokker på pinnene. Her strikker jeg av garnet jeg farget med KoolAid.

And i have a new pair of socks on the needles. Here I'm knitting with the yarn I dyed with KoolAid.

2 comments:

  1. I hope the last pair of socks are for you. The kids look like they have recovered nicely.

    ReplyDelete

♥ Thanks for leaving your comments ♥